De meeste Friese bedrijven en organisaties staan positief tegenover het Fries. Het gebruiken van de taal van de klant vergroot de klanttevredenheid, versterkt de identiteit als Fries bedrijf en het is een goede klantenbinder. Gastvrij Fries noemen we dat.

Maar hoe kun je nu het gebruiken van het Fries stimuleren? Welke hulpmiddelen zijn er beschikbaar? Hoe doen andere bedrijven dat en wat kun jij daar van leren? De Afûk geeft advies en denkt met je mee. Praat mar Frysk verzorgt workshops, Friese bedrijfsvideo’s en een stemmenbank.

Bedrijfsvideo’s

Praat mar Frysk gaat regelmatig langs bij bedrijven die het Fries bewust gebruiken.Wat levert dat hen op? Bekijk de ervaringen van ondernemers op de website van Praat mar Frysk. Zelf ook een Praat mar Frysk-bedrijfsvideo? Stuur dan een mailtje. Meer

Stemmenbank

Wil je een Friestalige reclamespot maken? Of een filmpje, verhaal of iets anders waar je een stem in het Fries voor nodig hebt? Dan kun je bij de stemmenbank van Praat mar Frysk terecht. Mensen die het leuk vinden om in te spreken en een mooie stem hebben, staan daar in met een profiel en een stemimpressie. Als een stem je bevalt, kun je rechtstreeks contact opnemen.

Correctie- en vertaalhulp

Desgewenst corrigeren we je Friese tekst of maken we een vertaling. Een ‘oneliner’ of een complete website, alles is mogelijk. Voor meer informatie over tarieven en voorwaarden, kun je contact met ons opnemen. Bel 058-2343070 of mail ynfo@afuk.frl. Je kunt natuurlijk ook informeren bij één van de andere beschikbare vertaalbureaus.